CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Wednesday, April 13, 2011

ADAKAH PEREMPUAN MUDAH JATUH CINTA

AND THE ANSWER IS YES

Perempuan merupakan makhluk yg sangat complicated untuk difahami..

Pada pendapat aku sebagai seorang gadis remaja, rasa muda je ;)
Ya, perempuan sememangnya mudah untuk jatuh cinta,
jatuh hati, jatuh tangga n cepat berasa sayang kat lelaki.
Atau dalam erti kata lain ini merupakan satu persinggahan
perasaan sahaja. Nama pun persinggahan kan,
so perasaan ini tidak akan kekal lama.

Situasi pertama : :
Si boboy hari-hari SMS si gegurl. Setiap hari bertanya khabar
si gegurl. Dan lama-kelamaan satu perasaan suka akan timbul
dalam hati si gegurl tersebut. Keadaan ini biasa berlaku.
Walaupun si boboy seakan-akan menunjukkan
dia berminat dengan si gegurl tetapi hakikatnya TIDAK.
Kenapa TIDAK? kerana si boboy hanya mahu berkawan
dengan si gegurl. Itu niat sebenar si boboy.

Situasi kedua : :
Si gegurl baru putus cinta. Dan si boboy sentiasa ada
di sisi si gegurl sepanjang tempoh si gegurl meratapi perpisahaan.
Dan pada masa itu la perasaan sayang akan timbul
dalam hati si gegurl. Perasaan ini timbul kerana si
gegurl mahukan kasih sayang selepas putus cinta.
Ala.. kira kurang kasih sayang. Suka diambil berat.

Sebenarnya banyak lagi sebab yang menyebabkan
si gadis-gadis mudah jatuh cinta dengan kebaikan
yang lelaki berikan.Untuk mengelakan perasaan sayang
itu lebih menebal dalam diri elok la berhenti berhubung
dengan si teruna untuk seketika.Jikalau si teruna itu
benar-benar berminat akan dirimu,
si teruna pasti akan menghubungi kamu semula.

Selepas berhenti berhubung seketika dengan si teruna,
si gadis akan mula perasan yang perasaan
sayang dan suka itu telah mula hilang dari dirinya.
Ha!! itu pasal la i cakap itu hanya satu persinggahan perasaan.
Lama-lama si gadis jadi x heran langsung dengan si teruna
tersebut. Dan perasaan sayang itu akan bertukar semula
kepada perasaan sayang kepada seorang sahabat.
Kerana minda si gadis telah di-setkan bahawa
"KAMI HANYA KAWAN BIASA.TIDAK LEBIH DARI ITU. THAT'S ALL"


Apa-apa hal pun,usah dilayan sangat perasaan yang tiada
kesudahan nya itu.Lebih bagus berkawan dahulu.
Kenal hati budi masing-masing dengan lebih lama dahulu.
Bukannya lelaki tu layan kau baik,kau terus jatuh cinta dengan dia.
Bagi aku cinta sejati hanya wujud selepas kau
BERKAWAN dengan pasanganmu dalam jangkamasa yang agak lama.

credit to :: terfaktab.blogspot

Tuesday, April 12, 2011

::suatu masa dahulu..

baru-baru nie ada someone add aku kt fb
n dia ckp dia ex-clifford means
dia pernah 1 skool ngan aku la kn.
tanpa membuang masa aku pn trs la
approve coz da 1 sekolah..

n aku pun tanya la msk clifford taun bape?
rupa-rupa nya dia 1 batch ngan aku,
tp seriously aku xingat sape bdk 2..

n dia pn mahu mengingatkan memori aku balik
dia cite ingat x dulu awak n geng2 awak dtg bilik saya
coz geng2 awak nk buli saya.
opps...aku trs berfikir adakah aku jahat time sekolah dulu ;p
tp rasanya aku xde la jahat, nakal sikit je..

yg pelik budak 2 ingat lagi aku sape,
aku btl2 xingat da sape dia..
adakah dia ingin membalas dendam balik..hehe

kepada yang berkenaan jikalau anda masih berasa hati atau
kenangan lalu itu tidak dapat anda lupakan
saya dan rakan2 menyusun sepuluh jari memohon maaf.

p/s::sekarang saya sudah baik, itu semua cerita lama
n lagi 1 saya bukan pembuli :)