CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Monday, August 1, 2011

[ramadhan]


Alhamdullillah, d’panjangkan umur untuk  bertemu kembali dengan bulan ramadhan. Setiap tahun bila nak masuk bulan puasa a.k.a Ramadhan , pasti akan teringat kenangan semasa zaman kanak-kanak dulu. b4 puasa tu mesti poyo-poyo nk makan banyak-banyak konon esk da xdapat nk makan *ko ingat puasa tu xboleh makan satu hari suntuk ke* hehe. Bila time sahur pulak En.Abah akan menjalankan tugasnya  m’gejutkan kesemua anak-anak beliau untuk b’sahur. Time tu En.Abah akan ajar kitaorg lafaz niat puasa, abah suh sume baca sekali. Lps tu kalau time berbuka abah suh aku yang hafal doa berbuka puasa & baca, ini kerana aku anak sulung kena bacakan tuk adik-adik sekali, tp skrng adk lelaki aku da besar dia la pulak ambk tugas nie kn, aku da resign J dulu time kecik-kecik mmg susah nk puasa penuh sebulan :p ada je alasan nk bg kt pn.umi untuk puasa sekerat hari, tp mesti la permintaan itu tdk layan kn..lps tu time mandi punya la lama, lps tu ambk kesempatan nganga kt air pancut tu..hahaha *sila jangan tiru aksi ini* pacik yg umumkan tarikh puasa & raya tu da tukar, lps nie rindu la kt pacik yg lama tu..dr kecik lg kot mmg pacik tu je la yg d'tunggu-tunggu dpn tv..


mari belajar lafaz niat puasa & doa berbuka puasa ::

LAFAZ NIAT PUASA (HARIAN)
“Sahaja aku berpuasa esok hari menunaikan Fardhu Ramadhan tahun ini kerana Allah Ta’ala”

LAFAZ NIAT PUASA SEBULAN

“Sahaja aku berpuasa keseluruhan bulan Ramadhan kerana Allah Ta’ala”

DOA BERBUKA PUASA

  
Nota kaki :: ngah pk nk berbuka apa ari nie, ayam percik, yong tau fu, tau fu fah, murtabak..tp sila tahan nafsu ok..xbaik J


3 comments:

Qaseeh Tolia said...

Dik pakcik tu dah Pencen.. dengar crita gaji dia 5 angka utk kuar 2 kali setahun jer..sssyyyy diam-diam... yg baru ni tak segempak dia.. Pakcik yang dirinduiiiii

Mrs Banana (*-*) said...

hehehe..aq powm slalu gak tipu2 minum air time mandi...hahahahah...

mizmizza said...

hahaha..aku rasa bdk-bdk kecik mst ada punya wat taktik mcm tu..^_^