CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Monday, April 9, 2012

saya tahu itu...


saya tahu puan umi dan encik abah sudah merasa resah punya anak perempuan yang masih belum ada ura-ura untuk berkahwin dan bayang-bayang calon pasangan nya juga tidak ada dan di kala teman-teman yg sebaya nya suda pn berkahwin, saya tahu itu...

saya tahu setiap kali balik kampung, puan umi senantiasa mahu mengorek serba sedikit tentang diri ini suda punya teman atau tidak, saya tahu pn umi punya agenda untuk m'kenen-kenenkan saya dgn seseorang, tetapi setiap kali itu saya akan buat tidak tahu dan pergi begitu sahaja. bukan terlalu memilih tetapi merasakan sangat sukar untuk mencari yg boleh menerima diri ini seadanya dan memahami diri ini segalanya.dan sebenarnya saya sendiri resah dan memang sudah sewajar nya seorang perempuan jika umurnya lebih dari 25 tahun mulai resah memikirkan pasangan hidupnya.



Jodoh tetap menjadi teka-teki Allah yang tidak terungkap sebelum sampai waktunya. sebagai insan biasa, kita perlu sentiasa berdoa supaya misteri jodoh yang selama ini belum terungkai menjadi saat indah yang hanya dirasai tatkala ikatan suci pernikahan dimeterai.


p/s:: nota dari hati

9 comments:

Liana Ryan said...

saya pun merasai begitu bila melihat kawan2 sebaya yang sudah berkahwin.. sungguh merasa cemburu sekali

Cik Sweet Pea said...

me toooo

Cik Anis said...

perasaan kita sama. Namun sentiasa berdoa dikurniakan jodoh yang baik dan dapat menerima seadanya. smoga miz dpt jodoh yng baik. ^^ psssttt kenduri ajak :)

Irah said...

semoga kakak2 sekalian memperoleh jodoh yang terbaik yang dipilih oleh Allah untuk kalian.. :)

ciksukaberangan said...

saya da ada pilihan tapi ta dapat na kawin lagi.. sob2... kene habiskan blaja..uu~ moga anda mndapat jodoh yg baik :) amin ^^

Camy Alya said...

Tak saba pulak rasa nak kahwin. hehehe

Eein Azryn said...

belum masanya lagi. :)

Ejam said...

sabar, istikarah. insyallah ada.. kan?.. :)

btw, ejam kalu ade duit. dah lama dah cari calon. trus kawen.. leh mcm tu? ehehe :P

mizmizza said...

thankz guys ;) mari kita berdoa bersama-sama :)