CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Tuesday, June 18, 2013

nasihat menasihati ;)

buat masa sekarang saya tidak bercinta, bertunang ataupun berkahwin, but sometimes saya akan bg nasihat o pendapat untuk org yg bercinta, bertunang dan berkahwin.kalau pengalaman bercinta mayb la ada kn :D tp kalau bertunang & berkahwin tu mmg x la..for me pengalaman tu x berapa penting untuk kita bagi pendapat o nasihat..tp pengalaman tu penting itu kita belajar sesuatu dari nya n pengalaman akan mematangkan kita..setuju x?? :)

mcm saya kawan-kawan mmg ramai yg da bertunang & berkahwin, adik saya sendiri pn da berkahwin..dan kalau untuk adik tu saya mmg akan dijadikan tempat untuk mengadu, walaupun tiada pengalaman alam perkahwinan saya akan sedaya upaya bagi nasihat atau solution yg sy rasa boleh di guna pakai..kahwin di usia yg muda mmg banyak cabaran nya..tempoh bertunang pn bnyk cabaran & dugaan nya..sbb tu org tua-tua selalu pesan tunang tu jgn lelama sngt ;)

kadang-kadang kita tau nak bagi pendapat o nasihat kt org tu bila sampai masa kita nnt xtau la mcm mana kn..hehe ;p but sometimes i also need my personal adviser..angkat tangan cpt sape yg volunteer nk jd personal adviser saya ;)






3 comments:

PeRdU cINta said...

boleh share pengalaman dengan adik tu..perkahwinan memang indah..kalau bijak mengurusnya nikmat kemanisan akan terasa tapi andai tiada kematangan maka kesabaran sentiasa akan teruji..kematangan bukan diukur pada usia semata2 namun bagaimana untuk kita mengadaptasi sesuatu ke arah yg lebih positif :)

Mizz Aiza said...

walaupun kita belum berkahwin tak semestinya kita tidak boleh menasihatkan orang yang dah berkahwin.. nasihat menasihati adalah perlu..

Fadz hashim said...

sy angkat tgn.. hehe.. stuju sgt dgn miz mizza.. nice n3 :)